Etiketter

onsdag 22 januari 2014

Utvärdering armband

Jag har gjort ett tenn tråds armband och jag fick inspirationen när jag tittade i en bok och såg den. Det material som jag använde mig av när jag gjorde armbandet var:
Tenn tråd
En skin bit
Tråd
Garn
Knapp
Jag började med att mäta hur lång skinbiten skulle va som skulle sitta runt min handled. När jag mätt den så klippte jag ut den och började mäta med tenn tråden. Den skulle va lite kortare än skin biten. Sen började jag fläta tenn tråden för att sedan trä in den i skinnet några centimetrar från kanten. Jag sydde sedan fast tenn tråden och sedan sydde jag ihop skinbandet. Sen satte jag dit knappen och gjorde en ögla av garnet som knappen kunde sitta i så man kunde knäppa den. Jag blötade ner den lite och sedan pressade jag ihop den under några tunga tjocka böcker så den blev platt.
Jag tyckte att det gick jätte bra att göra armbandet. Lite svårare än man tror men det gick bra ändå. Jag tyckte att jag blev klar rätt så snabbt och så blev det jätte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar